..Call of Duty: Modern Warfare 2...
.
Modern Warfare 2 - Informácie o hre
Call of Duty: Modern Warfare 2: únik detailů k této velké hře?
CALL OF DUTY 6 HLÁSÍ NOVÉ INFORMACE: Údajný únik podrobností ke Call of Duty: Modern Warfare 2 míří na internet. A následuje skepticismus, neboť nikdo neví, od koho pochází.
V pochybném článku na webových stránkách o počítačových hrách jménem Tilted Screen je psáno, že vývojářské studio založené v Kalifornii, Intimity Ward, jež stojí za Call of Duty 4: Modern Warfare, Call of Duty2 či původní Call of Duty, omylem vypustilo hned několik detailů k vysoce očekávanému pokračování série Call of Duty, které vyjde na Xbox 360 a PS3 a je také známo jako Call of Duty 6.
Údajný únik detailů ke Call of Duty: Modern Warfare 2 například říká, že v multiplayeru budete disponovat s 35 zbraněmi, že můžete očekávat návrat nového modu s nacistickými zombies nebo že vozidla budou hrát ve hře velkou roli. To není samozřejmě vše, co se k nám dostalo. My se s vámi samozřejmě podělíme i o ten zbytek.
V MW2 budou figurovat vozidla
Vrátí se zbraň M16
Ak47 a M4 budou rovněž zpět, neví se, zda proběhnou nějaké změny
M40 se vrátí, damage boost u ACOG bude upraven
Se Skorpion, P90, M21, R700, G3, G360 se již nesetkáme
I další zbraně, o kterých nevíme, se do hry vrátí
Nová sniperská zbraň: SR25M (United states forces)
Nová Assault zbraň: Diemeco C8 (Canadian forces, ekvivalent M4)
Nová Assault zbraň: L85A2 (United Kingdom forces)
Celkově by v multiplayeru mělo být 35 zbraní
Zbraně speciálně pro kampaně
Můžete počítat s oblíbenými mapami z Modern Warfare 1
Helikoptéry, vzdušné síly a UAV budou i v této sérii
Červené zaměřovací lasery budou mít v multiplayeru více tvarů (kruhový, hranatý,...)
Snajpeři budou mít speciální maskované oblečení (jak tomu bylo v kampani Modern warfare 1)
Všechny výhody z MW budou v MW2 i nadále, kromě odposlechů
Všechny módy her z MW budou v MW2 i nadále a všechny budou mít i hardcore verzi
Nový herní mód: Secure (Verze Call of Duty na bázi ukořistění vlajky)
Nový herní mód bez upřesněného jména, podobný „search and destroy"
Možnost upravení vojáka každé třídy a každého národa
Snajpři s tlumiči v multiplayeru nebudou
V multiplayeru nebudou ani boti
Obdoba nacistických zombies, avšak detaily nejsou známy
Guest player při onlinovce spustit nepůjde, 1 konzole-1 hráč
Možnost využití Killcam
Kaluže krve nebudou ničím výjimečným
Offline/Online kooperace
Příběh se odehrává ve Středním Východu
Role amerického mariňáka se vrací
Hlas Kena Lallyho v kampani
Vydání se očekává někdy v listopadu
Nové označení armády bude k dispozici za účelem přidání různých prvků v průběhu kampaně (podobně jako v Halo)
Tyto nové informace o CoD6 zní zrovna tak věrohodně jako tento obal
První scany jsou na světě
Dostali se nám do rukou úplně první scany z Modern Warfare 2. Jak sami uvidíte, zachycují především mise, které se odehrávají v zimním prostředí. Jeden ze scanů ukazuje detailní obličej vojáka a musíme uznat, že zpracování se tvůrcům hry povedlo na jedničku a mimika postav vypadá opravdu skvěle. Další ze scanů je dokonce in-game a můžeme vidět i klasický pohled z první osoby. Opět si na scanech můžeme všimnout absence titulu Call of Duty. Zatím je tedy nejasné zda název hry bude „Modern Warfare 2“ nebo „Call of Duty: Modern Warfare 2“.
Získali jsme exkluzivní informace o chystaném letošním pokračování akčního Call of Duty. Co přinese v pořadí šestý díl s podtitulem Modern Warfare, na kterém opět pracuje studio Infinity Ward? Můžeme se těšit na další revoluci v této sérii? Odpovědi hledejte v tomto informacemi nadupaném preview obsahujícím i nové screenshoty!
Prozatím se toho o novém pokračování Call of Duty s podtitulem Modern Warfare 2 příliš nevědělo. Tvůrci nejprve vydali prakticky nic neříkající teaser trailer, po němž následovala krátká ochutnávka plnohodnotného traileru, který vyjde koncem tohoto měsíce. Ovšem pouhých 11 vteřin, kolik toto video, jež můžete zhlédnout i v tomto článku, má, není příliš. A nějaké závěry z něj lze vyvozovat jen obtížně. A s informacemi to bylo doposud snad ještě horší. Právě v těchto dnech však vychází nové číslo magazínu GameInformer, jež obsahuje exkluzivní preview. Převážně z něho jsme čerpali a teď už vám můžeme prozradit mnoho zajímavostí, kterých se v Modern Warfare 2 dočkáme.
První Modern Warfare od Infinity Ward dopadlo výtečně a minimálně v rámci singleplayeru o sto procent
lépe než následný pátý díl Call of Duty. Toto studio se tímto pokračováním opět vrátí na scénu a jak zmiňuje prezident společnosti Jason West, opět chtějí hráčům dopřát snad až filmový zážitek. Zkrátka jsou si dobře vědomi toho, že silný příběh i využití moderních technologií jsou těmi hlavními ingrediencemi potřebnými k vytvoření kvalitní hry. Přestože si dvojka převezme základ z prvního Modern Warfare, bylo by chybné si myslet, že jen do staré struktury dají nové zbraně, prostředí a bude hotovo.
Infinity Ward přicházejí s celou řadou zajímavých nápadů. Jak však zmiňují, mnohé z nich museli zahodit, protože by se nakonec do hry nehodily. Tentokrát by měl být velký pokrok v oblasti nelineárnosti, respektive ve svobodném pohybu v rámci jednotlivých bojišť. Zkrátka dostaneme v každé misi nějaký úkol a bude se nabízet hned několik možných variant, jak dosáhnout jeho splnění. Tvůrci zmiňují jako ukázku například jednu misi (kterou jsme snad i zahlédli v kraťoučkém traileru), kdy máme za úkol umístit výbušniny k zásobárně benzinu. Tady se například setkáme s další novou featurkou - speciálním senzorem umístěným na zbrani, který slouží jako určitý radar. Snímá totiž tlukot srdce ve vašem okolí. Díky němu se můžeme relativně lehce vyhnout nějakým protivníkům, ale klidně můžeme zvolit rambo-styl a všechny zmasakrovat, aby byl klid. Hratelnost tedy bude hodně otevřená a nebudeme tak svazováni, ovšem celkově v rámci příběhu už tomu tak nebude. Jak tvrdí samotný West: „Hratelnost nabízí plno možností. Co se týká příběhu... zkrátka, dobrý příběh musí být postaven
na pevně daných kolejích." A my s ním nemůžeme než souhlasit. Prostě aby mohl být dobře napsaný scénář, musí mít jasně a pevně danou kostru, z níž se hráč nesmí vychýlit.
Velká část misí se bude odehrávat ve vysokých horách a v zasněženém prostředí, které zní vcelku lákavě. Dost často se navíc mise odehrávají ve tmě (s použitím noční vize) a s tím jsou spojené i eventuálně nové stealth prvky. Nebojte, nemáte-li je rádi, hra vás nebude nutit k tichému procházení, všechno bude záviset jen a jen na samotném hráči. Teď si pojďme říci pár vět k příběhu. Modern Warfare 2 má navázat v podobném stylu na události z prvního MW. Všechno se tedy bude točit okolo hrozby teroristických útoků, které pramení z nebezpečí vyvolaného politickou nestabilitou v Rusku. Tamní nelítostní a vyzbrojení muži toho využívají, aby formovali silné a ničivé sklady se zbraněmi. Po minulém „revolucionáři" Zakheavovi, jež je mrtev, se situace nijak nezlepšila. Začíná vládnout jeho nástupce Makarov, který mu má být hodně podobný. Ba naopak horší, protože se musí pomstít za smrt Zakheava a má obrovské smrtící ambice i kontakty
a základny po celém Rusku, které jsou hrozbou globální bezpečnosti. Infinity Ward zatím tají konkrétní detaily jeho plánu, každopádně byla povolána 141. elitní jednotka, jež ho musí odstranit. Tvůrci přiznávají, že v Call of Duty 4 nebyl příběh na 6-10 hodin příliš dlouhý, a proto tentokrát chystají něco většího.
V rámci základního příběhového módu se v novém pokračování bohužel vůbec nedočkáme kooperace, na žádné z platforem. Velkou novinkou má být mód Special Forces, který bude přístupný přímo z hlavního menu Call of Duty: Modern Warfare 2. Ten se stane významnou částí hry a půjde o sérii samostatných misí, jež se z nějakého důvodu nedostaly, nevešly a nebo prostě jen nehodili do komplexního příběhového módu. Právě tady se dočkáme i kooperace a svým stylem by tyto levely měly připomínat styl Gears of War, jež vychází právě ze spolupráce více hráčů. Tvůrci ho přirovnávají ke speciální úrovni s unešeným letadlem z prvního dílu hry, který se odblokoval po dokončení na úrovni veterána. Současně se dá předpokládat, že v budoucnu budou vydány právě do tohoto módu i další bonusové scenária a mise. Prozatím vůbec nedokážou říci, kolik jich bude. Každopádně všechny, které designéři vytvoří do příběhu a nakonec jim tam nebudou pasovat, najdeme právě zde. A tedy po dokončení základní příběhové kostry nalezneme ve Special Forces mnoho dalších hodin zábavy.
Zatím není úplně jasné, nakolik budeme mise (v rámci příběhu) procházet sami, nebo s parťáky. Povětšinou by mělo jít spíše o sólové akce, maximálně s jedním počítačem řízeným spoluhráčem, zatímco zmíněné úrovně pro speciální jednotky budou pro kooperaci a to i na počítačích! Kooperaci taktéž ještě vylepšili, především v oblasti přehlednosti. Šipka vám bude ukazovat relativní pozici parťáka vůči vám a na malé mapě v rohu obrazovky pak uvidíte přesnou polohu vás i ostatních členů týmu. Pakliže bude jeden z nich těžce zraněný a těsně před vykrvácením, může ho ten druhý ještě zachránit, dostane-li se k němu včas. Novinkou má být i klasický velký obranný štít, který známe z výstroje policistů během nepokojů. Právě za něj se půjde šikovně krýt a bude přímo zabudovaný do hry. Vidět ho můžete i na jednom z nových obrázků.
Dočkáme se i vozidel, konkrétně byly přislíbeny například speciální sněžné skútry. Právě na nich pak budeme hlavně unikat, takže nás čekají opět jednotlivé „jezdecké" mise. Není přitom zatím úplně jisté, zdali bude hráč jezdit, střílet a nebo obojí. Ve všech směrech však Infinity Ward slibují obrovské soustředění na hráče. Ten bude ovládat naprosto celou akci, dočkáme se prý i jakéhosi lezení a šplhání po ledových skalách! Zkrátka samé zajímavé situace, jež mají být zpracovány tak, jako byste byli toho všeho součástí.
Stejně jako předchozí Call of Duty hry, tak i Modern Warfare 2 se odehraje v různorodých prostředích. Počínaje vrcholky hor kdesi v Rusku, až po sbírání balistických dat v Rio de Jaineru v Brazílii. Právě tam například budeme muset spolupracovat s tamními vojenskými institucemi. Další představenou lokací byly také rozlehlé pouště i skvěle zpracované údolí plné různých zákoutí, jeskyní, apod. Díky nové streamovací technologii mohli v Infinity Ward vytvořit vskutku různorodé prostředí, které ohromní svým rozsahem. A opravdu nemusíte jít po přesně vymezené lajně, můžete si najít libovolnou svoji cestu k tíženému cílu. Okolo sebe můžete zkoumat svahy i křoviny. Zkrátka kdy tam dojdete, bude jen na vás, nijak by vás hra neměla k ničemu vysloveně nutit, jen ukázat směr.
Po vizuální stránce máme obavy snad úplně nejmenší. Předně využívá tentokrát vývojářské studio mnoha pokročilých technických možností, které (doufejme) zajistí i relativně slušné HW nároky. Celé rozlehlé okolí kolem vás má být kompletně vyrenderované, takže to nebude tak náročné, jako když se v jiných hrách vykresluje postupně. Celkově nám Modern Warfare 2 připomíná svým vizuálním stylem práci studia Infinity Ward, což se nám líbí. Dočkáme se velké míry detailů, které mají být poznat hlavně v zasněžených úrovních v Rusku. Právě na ně se také těšíme nejvíce. Ještě dodejme, že hra poběží základně na 60fps.
Singleplayer je sice hezký, ale mnohé z vás bude zajímat především online hraní v rámci multiplayeru. Po pravdě řečeno o něm toho není známo příliš, nějaké detaily ale také víme. Právě online by mělo jít jednak hrát mapy ve Special Forces módu, o němž jsme už mluvili. Kromě toho budou k dispozici klasické nové mapy týmové pro více lidí proti sobě. V rámci nich bychom se měli dočkat také nových serepetiček obsažených i v off-line hře. Na mysli máme přenositelné stojící střelné věžičky nebo senzory odhalující nepřátele díky tlukotu srdce. Tvůrci zároveň prozradili, že jejich cílem je dát těm nejlepším hráčům možnost stát se slavnými. To už šlo svým způsobem i v minulém díle, ale prý to nebylo ono, a tak chtějí tento systém ještě zdokonalit. Online módy také budou na všech platformách využívat automatický systém patchování a stahování updatů. Tvůrci tak budou moci například manipulovat s rozmístěním respawnů a dalších částí online map bez nutnosti stahování samostatných velkých patchů.
Modern Warfare 2 prozatím vypadá moc zajímavě. Ať už podle krátkého traileru nebo dnešních prvních informací. Na druhou stranu nepůjde o nic revolučního, ale to ani není cílem tvůrců. Chtěli totiž evoluci a to pořádnou. Zkrátka všechny prvky vypilovat na maximum a přidat k nim další nové nápady a funkce, kterých bude požehnaně. Parádně zatím vypadá například nový Special Forces mód, o němž jsme se rozepsali v článku. Hra zamíří na platformy PC, PS3 a Xbox360, přičemž na pultech obchodů bychom ji měli najít přesně 10. listopadu. Už se moc těšíme a jakmile se objeví další porce bližších informací, určitě vás o nich budeme informovat, ať už prostřednictvím novinek nebo dalšího doplňujícího preview. Teď už zbývá jenom vyčkat a doufat, že ten čas rychle uběhne! Věříme, že tentokrát žádní fanoušci nebudou zklamaní.